Tandimplantat

Förbättra din tandhälsa med tandimplantat

Tänderna är en viktig del av vår munhälsa och kan orsaka en del problem som kan vara svåra att fixa med vanliga tandläkarbesök. Om du överväger tandimplantat är det viktigt att du är väl informerad om processen.

Ta hand om dina tänder

De flesta av oss har inga stora problem med tänderna. Vi sköter vår tandhygien regelbundet och besöker tandläkaren en gång om året. Att borsta tänderna, använda tandtråd och tandkräm kan göra en stor skillnad. Om tandläkaren och tandhygienisten regelbundet undersöker dina tänder, så brukar allt fungera bra.

Problemen med tänderna

Tyvärr kan det fortfarande uppstå problem som kräver mer ansträngning. Du kan till exempel skada tandraden eller uppleva smärta på ett annat sätt. Gamla fyllningar eller liknande kan också orsaka problem och göra det svårt att tugga eller orsaka smärta. Vissa människor kan också skada tänderna och få ett mindre tilltalande leende.

Tandimplantat för att förbättra tandhälsan

Om du upplever smärta och skador kan tandimplantat vara ett alternativ. Det tar tid och kräver tålamod, men resultatet brukar göra alla nöjda. När du och din tandläkare är överens om att det är den rätta vägen att gå, påbörjar ni resan mot en tandrad i toppskick.

Processen för tandimplantat

Under processen sätter man fast skruvar i käken som implantaten sedan kommer att fästas i. Det handlar om en mindre operation som görs under lokalbedövning. När allt har läkt och implantaten har tillverkats sätts de på plats och fungerar precis som dina naturliga tänder. Ett nytt leende ger dig självförtroende och en förbättrad tandhälsa.

Mer om tandimplantat kan du läsa på denna sida: tandimplantatmalmö.se