Tandimplantat

Tandimplantat för dig som behöver nya tänder i Göteborg

Moderna tandimplantat är något många kliniker i Göteborg erbjuder. Du som inte har alla tänder i munnen har en rad anledningar att åtgärda problemet ASAP.

Många som pratar om tandimplantat lägger fokus på de rent estetiska detaljerna. Som hur ett trasigt leende kan påverka en människas självkänsla och självförtroende på ett mycket negativt sätt. Och det är visserligen sant. Men att inte ha hela tänder i munnen kan även orsaka mer konkreta problem.

Till exempel kan saknade tänder innebära att du tuggar snett när du äter, vilket i sin tur leder till spänningar och huvudvärk. Det finns alltså all anledning att åtgärda dina tänder, när du av någon anledning blivit av med en eller flera av dem. Det kan handla om en olycka, eller tandlossning. Många mediciner kan ha biverkningar som ökar risken för tandlossning.

Tandimplantat ger naturligt resultat

Om du vänder dig till en klinik som arbetar med moderna tandimplantat i Göteborg kan du dessutom vara säker på att du kommer få ett mycket naturligt resultat. I dag sätter de flesta seriösa tandläkare stor vikt vid att dina nya tänder ska passa in bland dina befintliga. Det kan göras genom att återskapa en kopia av din gamla tand. Eller att arbeta fram ett naturligt resultat från scratch.

Att sätta in tandimplantat är en lite mer omfattande behandling, och många med tandläkarskräck drar sig från att söka den hjälp de egentligen behöver. Om du väljer en klinik med erfarenhet av att ta emot patienter med tandläkarskräck finns ingen anledning till oro. Du kommer få ett mjukt och respektfullt bemötande. Och nya fina tänder.