Tandimplantat

Tandimplantat i Solna ger dig leendet tillbaka

En förlorad tand kan göra mycket för ens självförtroende. Det är inget som inte går att lösa. Tandimplantat i Solna ersätter den förlorade tanden du har.

Allt för många går och lider i det tysta, mår dåligt över sina tänder och gör allt för att inte visa ett leende. Det tar hårt på självkänslan, men även på psyket att ständigt behöva tänka på att gömma det där vackra leendet. Ingen ska behöva skämmas över sina tänder, lättare sagt än gjort. Människor med missfärgade tänder, tänder som fattas och så vidare skäms alldeles för ofta.

Missfärgningarna på tänderna går att lösa, hos en duktig tandläkare. Detsamma gäller en tand som fattas, det är inte lika enkelt som att bli av med missfärgningar. Men det är möjligt och det är en vanlig sak att åtgärda. Fattas det en eller flera tänder, så kan man vid ett senare tillfälle välja att sätta in tandimplantat. Tandimplantat kan man sätta in på de flesta människor.

Tandimplantat ersätter din tappade tand

För att sätta in ett tandimplantat är det första steget att hitta en klinik som erbjuder kvalitativa tandimplantat i Solna. Det är otroligt viktigt att kliniken har stor kunskap kring det, för att det ska bli ett bra resultat. Tandimplantatet sätts in under en operation. Det är en operation där du är vaken med bedövning så det kommer inte att kännas något.

Tandimplantat sätts fast på skruvar som de har satt fast i käken. När tandimplantatet är på plats så kan det vara svullet och ömt ett tag efteråt. När smärtan har lagt sig går det att tugga med tandimplantatet precis som med resten av tänderna. Ett tandimplantat håller i stort sett livet ut, det kan bero lite på vilka tänder som är ersatta. För att det ska hålla så behöver man vara noga med munhygienen.